Broeden er nog steeds geen mantels en zilvers in de stad?

hier kunt u oproepen, mededelingen, excursies, lezingen van anderen(derden) plaatsen.

Moderator: hdelange

Locked
martijn
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 187
Joined: 23 Apr 2010, 21:38

Re: Broeden er nog steeds geen mantels en zilvers in de stad

Post by martijn »

Hoi Klaas,

Ik zou zeggen "Het dak op" dan weet je het zeker.

Groet Martijn.
User avatar
Bauke
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 18
Joined: 25 Nov 2006, 00:00

Re: Broeden er nog steeds geen mantels en zilvers in de stad

Post by Bauke »

Hoi Klaas,

Op het dak van de Praxis aan het Sontplein zag ik een Kleine mantel met voedsel in de bek landen. Was ongeveer een weekje geleden.

Groet,

Bauke Koole
martijn
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 187
Joined: 23 Apr 2010, 21:38

Re: Broeden er nog steeds geen mantels en zilvers in de stad

Post by martijn »

Hoi Klaas,

Het dak al opgeweest? Ik ben nu zelf ook wel nieuwsgierig. Een aantal jaren terug heb ik volgens mij ook al een keer deze vraag gesteld op het forum. Toen werd verteld dat deze meeuwen afkomstig zouden zijn van de wadden (schiermonnikoog) die dan hier kwamen foerageren. Elke flat heeft wel een soort van concerge of zoiets. Als je die benaderd mag je vast wel het dak op ergens. En anders wil ik wel bij de laatste verdieping op een balkon een stukje klimmen.

Groet Martijn.
randomeda
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 99
Joined: 20 Apr 2011, 22:38

Re: Broeden er nog steeds geen mantels en zilvers in de stad

Post by randomeda »

Hallo Klaas,

Ook in de wijert, omgeving Vondellaan, zie ik opvallend veel kleine mantelmeeuwen. Ik vermoed dat ze hier en daar op de daken broeden van de appartementencomplexen in het vierkant dat wordt begrensd door de Ketwich-Verschuur/Van Iddekingeweg/Van Lenneplaan/Hora Siccamasingel. Daar is altijd veel activiteit, maar ik heb ze nog niet kunnen betrappen op broeden, maar ik hou het in de gaten.

groet

Michel
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests