Little Big Day?

hier kunt u oproepen, mededelingen, excursies, lezingen van anderen(derden) plaatsen.

Moderator: hdelange

User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Little Big Day?

Post by arenaria »

Ik zat wat te surfen op deze website en kwam de verslagen tegen van de Big Days, die tot en met 2007 door AG werden georganiseerd (binnen de Provincie blijven, niet met de auto - ik heb ooit es gewonnen door een helikopter te huren).
Maar serieus.
Een provinciale Big Day hoeft voor mij niet (het is ontzettend vermoeiend en ik word een dagje ouder) maar nog veel langer geleden organiseerde AG wel eens een 'Gemeente-Groningen-Big-Day'. Dit betekende, op de fiets, lopend of met de scootmobiel, binnen de grenzen van de Gemeente Groningen zo veel mogelijk soorten scoren binnen bepaalde tijd, op één dag. Tussen 8.00 en 20.00 uur, bijvoorbeeld.
Zijn er meer mensen die dit op een mooie dag in het late voorjaar van 2017 eens zouden willen proberen? Ik denk aan teams van 2 tot 4 deelnemers.

Reacties graag op dit Forum.

Jan Allex de Roos
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Little Big Day?

Post by arenaria »

Trouwens, ik wil het wel organiseren (als er deelnemers zijn). Datum vaststellen, een paar regels opstellen en heel belangrijk: bepalen waar de grens van de Gemeente Groningen loopt.

We sloten vroeger Big Days af met een etentje in een pizzeria (zelf betalen natuurlijk, of wil de Vereniging dit wel stimuleren door te subsidiëren?) en dat lijkt me in dit geval ook een goed idee. Dit gaat overigens plaatsvinden in de stad Groningen, dat wil ik nu al verklappen.

Nieuw natuurlijk: verslag op de site van de VAG met haarscherpe foto's van de landschappen, gebieden en bovenal: de vogels.

Jan Allex
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Re: Little Big Day?

Post by anaburen »

Ha Jan Allex,

Ik vind het best een geinig idee. Is er ook een troostprijs?
Ben erg benieuwd of er interesse voor is.

Ana
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Little Big Day?

Post by arenaria »

Ik heb één aanmelding. Het loopt niet storm.

Ook van bestuurszijde nog geen enkele reactie.

De troostprijs is uiteraard een Voetreis naar Rome.

Jan Allex
harmjan11
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 54
Joined: 05 Nov 2011, 15:55

Re: Little Big Day?

Post by harmjan11 »

Ik vind het een ook een geinig idee en doe graag mee.

Sinds kort zit ik in het bestuur maar ik reageer op persoonlijke titel.
Om het bereik van je bericht wat te vergroten, heb ik het ook op onze facebookpagina gezet.

Hartelijke groet van Harm Jan Kiewiet
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Little Big Day?

Post by arenaria »

Perfect, dan hebben we nu drie aanmeldingen (ik meld me ook aan) en misschien Ana ook, is vier.

Naar mijn idee moet zoiets in teams, zoals ik al schreef. En een team is 2-4 deelnemers.

Dus: als de aanmelders zelf een of meerdere teamgenoten kunnen vinden, dan hebben we al bijna een Gemeente-Big-Day!

Ik stel me zo voor dat een team of 8 wel de max is, anders rijden we elkaar de hele dag achterna :)

Meldt u dus aan!!

Jan Allex
User avatar
Wilster
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 192
Joined: 03 May 2003, 23:00
Contact:

Re: Little Big Day?

Post by Wilster »

Mij niet helemaal duidelijk waarom je een bestuursreactie verwacht, Zoiets kan prima zonder het bestuur worden georganiseerd (zoals blijkt). Goed initiatief! =D>
In het (verre) verleden ook eens meegedaan met een provinciale Big-day. Toen nog afgesloten in de niet meer bestaande pizzeria aan de Verlengde Hereweg.
Dit keer zal ik echter niet meedoen, want ik neem aan dat het in april/mei zal zijn en dan vertoef ik voornamelijk in het buitenland.

Voor de toekomstbestendigheid van deze gemeentelijke Big-day stel ik voor dat je meteen het grondgebied van de gemeente Ten Boer en Haren er ook bij betrekt :twisted:

Arjo
Maricée Ten Bosch
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 80
Joined: 04 Mar 2009, 17:41

Re: Little Big Day?

Post by Maricée Ten Bosch »

Hoi Jan Allex,

ik vind het een leuk idee en doe graag mee.

Groeten van Maricée
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Little Big Day?

Post by arenaria »

Heel fijn, het begint er al op te lijken.

Overigens denk ik dat een tijdslot van 700 tot 1800 beter is dan mijn eerste voorstel.

Jan Allex
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Re: Little Big Day?

Post by anaburen »

Nou, vooruit, ik doe ook mee.

Ana
User avatar
Aart
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 537
Joined: 08 Jan 2003, 00:00
Location: Groningen

Re: Little Big Day?

Post by Aart »

Ha,

Ik vind dat idee van Arjo niet zo gek; een soort Groot-Groningen Big Day. Bovendien heb je dan kans op een behoorlijke score.
En dan gewoon om 00:00 u. beginnen en om 20:00 u. samenkomen voor eten en resultaten.

Groet Aart
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Little Big Day?

Post by arenaria »

Hoi Aart,

prima hoor! Ik maak de regels, dus: jij mag beginnen om 000 uur!

Jan Allex
User avatar
Aart
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 537
Joined: 08 Jan 2003, 00:00
Location: Groningen

Re: Little Big Day?

Post by Aart »

Nou, het was maar een idee hoor. Maar om nu net ná de zangpiek te beginnen leek me een beetje een gemiste kans.

A.
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Little Big Day?

Post by arenaria »

Je hebt gelijk, maar ik denk aan een visuele Big Day (en aan mijn nachtrust).

Jan Allex
User avatar
alcovanklinken
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 173
Joined: 14 Nov 2005, 00:00

Re: Little Big Day?

Post by alcovanklinken »

ik vind het bijzonder nu al 14 afleveringen te lezen over een Big Day, zonder dat ik ervan een datum heb opgepikt. Heb ik wat gemist of worden de spelregels zo ruim dat ieder zelf een datum mag kiezen?

Groeten


Alco van Klinken
Locked

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 6 guests