Little Big Day?

hier kunt u oproepen, mededelingen, excursies, lezingen van anderen(derden) plaatsen.

Moderator: hdelange

User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Little Big Day?

Post by arenaria »

Even weer een paar dingen en aanvullingen:

Regels:
- Hybriden tellen NIET mee.
- Bij gelijk aantal soorten wint het team met de minste electrische ondersteuning.

Goed nieuws: er heeft zich vandaag een nieuw team aangemeld, en ik kan verklappen dat het hier gaat om twee zeer ervaren Groningen-vogelaars. De naam van dit team is 'De Electroboys'.

Stand van zaken qua teams:
Team Jan Allex +
Team Ana, Virry, Maricee
Team Alco +
Team Michel +
Team Harm Jan - of wellicht mee met ander team?
Team Electroboys

En dan nog een verzoek: Graag speciale aandacht voor de Groenling. Ik heb het stellige idee dat de Groenling in de Gem Groningen drastisch aan het afnemen is, en ik zou graag van deze LBD gebruik maken om te inventariseren hoeveel Groenlingen we nog tegenkomen, en waar. Uiteraard hoeft dit niet precies te worden ingetekend, het gaat om het beeld.

Ik hoor het verder wel!


Jan Allex
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Little Big Day?

Post by arenaria »

Leuk om te weten:

Tijdens de LBD van 6 mei 1990 werden binnen de Gemeente Groningen 128 soorten vogels waargenomen. Hoogste score voor één team was 106.
Ik ben heel benieuwd hoe deze getallen op 14 mei 2017 zullen uitvallen.

Jan Allex
harmjan11
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 54
Joined: 05 Nov 2011, 15:55

Re: Little Big Day?

Post by harmjan11 »

Helaas moet het team Harm Jan afhaken omdat dat team dan in Spanje is voor vogelbeschermingswerk.
Heel veel succes met de little Big Day!

Hartelijke groet van Harm Jan
User avatar
Aart
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 537
Joined: 08 Jan 2003, 00:00
Location: Groningen

Re: Little Big Day?

Post by Aart »

Ha Harm Jan,

Vogebeschermingswerk in Spanje? Klinkt interessant.
Kun je daar wat meer over vertellen?

Groet Aart
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Little Big Day?

Post by arenaria »

Ja, inderdaad, maar misschien even een nieuw bericht maken: 'Vogels beschermen in Spanje'?

Jan Allex
harmjan11
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 54
Joined: 05 Nov 2011, 15:55

Re: Little Big Day?

Post by harmjan11 »

Het project "Grauwe Kiekendieven in Spanje" wordt nader uitgelegd in een nieuw onderwerp in het forum "natuurbeheer".
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Little Big Day?

Post by arenaria »

De LBD nadert. Op dit moment van schrijven is het in de Gemeente Groningen mooi, stabiel, koud nat en donker herfstweer. Geen enkele website of weerApp maakt gewag van regen, maar er komt wel water uit de lucht en ik denk dat dat toch regen is.
Hier en daar vliegt een paartje Gierzwaluw verdwaasd laag boven de daken van Stad en vraagt zich af wat ze in hemelsnaam in dit land te zoeken hebben.
Maar genoeg poëzie.
Graag ontvang ik op mijn email van elk team een 06-nummer en een emailadres. Dan kunnen we gemakkelijk communiceren en weet ik hoeveel plekken ik moet reserveren in Pizzeria Rigoletto in de Nieuwe Ebbingestraat in Stad.
En nogmaals: bij slecht weer blazen we het af, maar dat valt nu nog niet in te schatten.

Jan Allex de Roos arenaria@home.nl
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Little Big Day?

Post by arenaria »

Heerlijke dag vandaag, veel vogels tijdens een voorbereidingsrondje, zelfs een broedpaar Paapje binnen de Gemeente. Nee, ik zeg niet waar.

Van elk team heb ik nu een 06, behalve van team Michel. Mag ik die nog?? Aantal deelnemers: Team JA 2, Team Alco 2, Team Ana 3, Team Electroboys 2, Team Michel ook 2?

Ik denk dat ik vandaag nog even een kort persbericht naar Dagblad ga sturen, met aankondiging.

Voor de duidelijkheid: bijeenkomst aan eind van LBD is om 18.30 in Pizzeria Rigoletto, Nwe Ebbingestraat.

Groet,

Jan Allex arenaria@home.nl
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Re: Little Big Day?

Post by anaburen »

Het was een buitengewoon goed georganiseerde en gezellige dag met mooi weer, mooie soorten, goed gezelschap en lekker eten.
Er waren ook winnaars.
x2017-05-14litlebigdaywinnaars.jpg
x2017-05-14litlebigdaywinnaars.jpg (212.24 KiB) Viewed 11412 times
Jan Allex: hartstikke bedankt voor het initiatief!
Volgend jaar weer.

Ana
Maricée Ten Bosch
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 80
Joined: 04 Mar 2009, 17:41

Re: Little Big Day?

Post by Maricée Ten Bosch »

ha ha ha :D ook genoten gisteren en de afsluiting samen was een lekker toefje op de dag

Maricée
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Little Big Day?

Post by arenaria »

Uiteindelijk was het een zeer geslaagde dag en gingen er in de pizzeria stemmen op om het volgend jaar weer te doen.

De vier teams kwamen resp tot 82, 94, 101 en 103 soorten, met een gezamenlijk aantal van 121 binnen de grenzen van de Gemeente Groningen. Het is duidelijk dat traditionele plekken als Selwerderhof en KVI altijd moeten worden meegenomen, maar dat voor een hoge score ook de bouwterreinen en opspuitgebieden van bijvoorbeeld Meerstad moeten worden bezocht. Ook blijft veel afhankelijk van toeval (een overvliegende Roodpootvalk is op zo'n dag een geschenk in de hemel).

Jan Allex de Roos
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Little Big Day?

Post by arenaria »

Voor de liefhebbers hierbij de volledige soortenlijst van vogels waargenomen binnen de Gemeente Groningen 14 mei 2017. Het aantal teams dat een soort heeft waargenomen zegt iets over de algemeenheid van een soort.

Het winnende team had overigens 5 gewone soorten niet in de lijst staan. Ze wonnen dus met 108.

Jan Allex
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Little Big Day?

Post by arenaria »

Ok, ik zie dus geen kans een Word-bestand bij te voegen ... weet iemand hoe dat moet?

Jan Allex
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 55 guests