Autoloze Big Day: 4 mei 2019

hier kunt u oproepen, mededelingen, excursies, lezingen van anderen(derden) plaatsen.

Moderator: hdelange

Plaats reactie
alcovanklinken
Vogelaar
Vogelaar

Autoloze Big Day: 4 mei 2019

Bericht door alcovanklinken » 28 dec 2018, 13:17

Een stel vogelaars heeft zin om weer eens een autoloze Big Day in de provincie Groningen te houden. Ongeveer 10 jaar geleden was de laatste. Sindsdien is er genoeg veranderd in het landschap en in de vogelstand, om de formule te herhalen. Noteer alvast de datum als je zin hebt om mee te doen: op zaterdag 4 mei van 00.00 tot 20.15 uur (zo kan de stille minuut nog gebruikt worden om de laatste nieuwe soort te horen).

Andere spelregels: geen gebruik van privaat gemotoriseerd verkeer, geen digitale oproepingen, voeten binnen de provinciegrens, waarnemingen minimaal door 2 personen en ganzenhybriden tellen niet als aparte soort.

nadere informatie volgt in de loop van voorjaar 2019.

Groeten,

Alco van Klinken

arenaria
Vogelaar
Vogelaar

Re: Autoloze Big Day: 4 mei 2019

Bericht door arenaria » 28 dec 2018, 14:58

Ha, vermoeidend, maar leuk!

Geen activiteit van Avifauna Groningen, neem ik aan? Toen ik vorig jaar een Big Day organiseerde werd mijn aanvraag van steun door, en enige subsidie van Avifauna Groningen binnen tien minuten per mail afgewezen. Ik ben er dan ook 20 euro bij ingeschoten (wijn en koffie na afloop betaald, die ikzelf niet had besteld of genuttigd).

Dus pas financieel even op!

Ook vind ik het nog steeds jammer dat mijn persbericht naar het Nieuwsblad vh Noorden, dat bijna integraal is afgedrukt, niet kon en mocht vermelden dat het een activiteit van de VAG was (zou aardige reclame zijn geweest).

Maar er zullen wel goede redenen zijn geweest om het af te houden.

Groet,

Jan Allex

jhvenema
Vogelaar
Vogelaar

Bericht door jhvenema » 29 dec 2018, 12:58

Jan Allex,

Wat een zure en sneue reactie. Dit soort reacties richting het bestuur helpt de vereniging echt niet ten tijde dat zich nog nauwelijks mensen willen inzetten voor welke vrijwillige functie binnen onze vogelclub dan ook. Daarom ook mijn reactie hier. Ben het zo langzamerhand flink zat alle zure en insinuerende reacties van een aantal leden en andere lieden die niet eens lid zijn. Reden dat er binnen het bestuur reeds serieus gesproken is om het open forum maar af te schaffen op de website.

Bovendien, je valt met je reactie in herhaling en er is destijds een reactie gegeven door het bestuur die nog steeds actueel is:
Wilster schreef:
04 jan 2017, 16:40
Mij niet helemaal duidelijk waarom je een bestuursreactie verwacht, Zoiets kan prima zonder het bestuur worden georganiseerd (zoals blijkt). Goed initiatief! =D> ….
Arjo
Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat er voor een zeer select clubje leden geen etentjes betaald gaan worden door de vereniging...
O ja, het Nieuwsblad v/h Noorden heet tegenwoordig Dagblad van het Noorden.

Ik wens je een positief en (financieel) gezond 2019!
Jan Henk Venema - bestuurslid

Aart
Vogelaar
Vogelaar

Bericht door Aart » 30 dec 2018, 17:55

Leuk, maar (nog) wel in de meivakantie.

Gr. Aart

MaartenJansen
Vogelaar
Vogelaar

Bericht door MaartenJansen » 30 dec 2018, 23:55

Beste Alco e.a.

Ik ben zeer voor autoluw vogelen en dus vind ik dit een uitstekend plan. (Ik ben ook zeer voor het open open debat trwns - op forum en daarbuiten met leden en niet-leden. Ik zie binnen de vereniging veel kritisch vermogen en dan bedoel ik in het algemeen. Dat is juist geen probleem - immers heeft ook corrigerende rol.) Ik wens tevens iedereen een gelukkig en gezond nieuwjaar toe.

Met vr grt,
Maarten

Plaats reactie