Boek Braakballen pluizen gezocht

hier kunt u oproepen, mededelingen, excursies, lezingen van anderen(derden) plaatsen.

Moderator: hdelange

Locked
jhvenema
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 447
Joined: 09 May 2009, 22:42

Boek Braakballen pluizen gezocht

Post by jhvenema »

Voor een les over Braakballen pluizen voor groep 3 op een basisschool ben ik op zoek naar het volgende boek:

Titel Braakballen pluizen: een eenvoudige handleiding voor het herkennen van zoogdierschedels in braakballen van uilen
Auteurs Kees Kapteyn, Joost Verbeek
Uitgever Noord-Hollandse Zoogdierstudiegroep, 1999
ISBN 9050111254, 9789050111256
Lengte 36 pagina's

Het betreffende boek is uitverkocht en wordt niet meer gedrukt.
Wie kan/wil mij dit boek verkopen of uitlenen voor enekele weken?

Groet,
Jan H. Venema
j.h.venema@rug.nl
User avatar
batman
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 48
Joined: 27 Jan 2006, 00:00
Contact:

Re: Boek Braakballen pluizen gezocht

Post by batman »

De Zoogdiervereniging heeft in hun winkel de volgende publicatie: Zoekkaart muizenschedels in uilenbraakballen (http://www.zoogdiervereniging.nl/node/114). Minder uitgebreid dan de publicatie van Kapteyn en Verbeek, maar zeker voor beginnende pluizers goed genoeg.

Tevens beschikbaar: CD-ROM 'Breek de code van de braakbal'. Hier kan ik verder niets over vertellen, daar ik de inhoud van deze CD-ROM zelf niet ken.


Rob Koelman
Zoogdiervereniging
User avatar
htwiest
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 11
Joined: 29 Jun 2002, 23:00
Location: Westerlee

Re: Boek Braakballen pluizen gezocht

Post by htwiest »

Ik heb het boekje en ook Onze uilen natuurwerkboek. Gebruik het zelf ook in school. In een nummer van Grasduinen uit 1989 zit ook een handig overzicht, zeker voor kinderen goed te gebruiken. De meeste tabellen zijn te moeilijk voor kinderen en details van kiezen zijn voor hen moeilijk te zien. Laat maar weten of je het wilt lenen (ik kan ook kopie in zwart/wit leveren).
Henk
jhvenema
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 447
Joined: 09 May 2009, 22:42

Re: Boek Braakballen pluizen gezocht

Post by jhvenema »

Beste Henk,

Ik heb inmiddels het gevraagde boekje. Lijkt me inderdaad nog te moeilijk voor een groep 3. Ga graag in op je aanbod. Kan van jou denk ik ook nog wel wat didactische tips gebruiken. Mail je me even?

Groet,
Jan H. Venema
j.h.venema@rug.nl
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests