Waar zitten die Pestvogels precies?

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Waar zitten die Pestvogels precies?

Post by arenaria »

Hallo,

ik heet Tedje en ik handel in vogels. Leuk om te lesen waar al die Pestvogels zitten - ik kom morgen wel ff een stel vangen, vang ik zeeker 150 euro pestuk voor!

Groetjes hoor van Tedje de vogelvanger!
Fred van Maurik
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 182
Joined: 04 Jun 2008, 16:14

Re: Waar zitten die Pestvogels precies?

Post by Fred van Maurik »

goede opmerking Jan Allex,

Geachte waarnemers het is dus inderdaad niet erg slim om bij dit soort vogels de "bijna" exacte locatie op te geven, voordat je het weet staan er zoals Jan Allex al aangeeft weer een aantal van die slimmerikken klaar om ze weg te vangen en dan moeten we weer lezen dat ze of ergens in een kooitje zitten of dat ze ergens te koop zijn c.q. opgezet ergens op een schoorsteen mantel staan.

Daarmee het verzoek aan Henk om de locatie vermeldingen aub weg te halen
User avatar
meeuwiss
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 553
Joined: 30 Apr 2002, 23:00

Re: Waar zitten die Pestvogels precies?

Post by meeuwiss »

Er zit inderdaad wat in om de exacte locatie van Pestvogels niet op de site te zetten, zeker niet met straat en huisnummer. Momenteel worden op minstens 4 vogelsites Pestvogels gemeld, vaak met exacte locatie. Dit zou vogelvangers en fotografen die geen maat weten te houden op een idee kunnen brengen. De wijk aangeven is op zich voldoende en dan maar zoeken.
PS: Slimmeriken is met 1 k, net zoals bij Haviken en Kieviten.
Guido
Last edited by meeuwiss on 25 Oct 2010, 18:38, edited 1 time in total.
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Waar zitten die Pestvogels precies?

Post by arenaria »

Bedankt voor de steun. Wat er bij vogelaars vaak niet in wil, is dat er voor elke vogelaar-met-verrekijker minstens 20 man klaarstaan die diezelfde vogels in een kooi willen stoppen en dat er in de vogelhandel alleen al binnen Nederlands tientallen miljoenen euro's omgaan.

Jan Allex
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Re: Waar zitten die Pestvogels precies?

Post by hdelange »

Beste Tedje en anderen,

ik heb de wijk er bij weggehaald, natuurlijk moet je het mensen die kwaad willen niet te makkelijk maken, daar hebben jullie gelijk in, en is ook mijn intentie.

Echter heeft het weinig zin zolang ze wel op waarneming.nl lauwersmeer.com dutchbirding.nl om er een paar te noemen vermeld staan en dan nog met betere plek aanduiding.

groeten,

Henk
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Waar zitten die Pestvogels precies?

Post by arenaria »

Is waar, Henk, maar we kunnen beginnen met het schoonvegen van onze eigen straat.

Jan Allex
roel
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 23
Joined: 15 Jan 2009, 00:20

Re: Waar zitten die Pestvogels precies?

Post by roel »

Ik sluit mij geheel bij Jan Allex aan! Ik hoop dat deze discussie bijdraagt aan de bewustwording van de grote openheid van internet onder waarnemers. Beter 1 vogel in de lucht....
Alwin van Lubeck
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 15
Joined: 24 Oct 2008, 00:01

Re: Waar zitten die Pestvogels precies?

Post by Alwin van Lubeck »

Ik kreeg bij de vogels van Selwerd de opmerking of het vangen miljoenen zou opleveren...Dat hou je toch niet voor mogelijk!!! Voortaan toch maar onder embargo zetten!
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Re: Waar zitten die Pestvogels precies?

Post by anaburen »

Dan zou ik toch wel erg graag willen dat ook op de sites die Henk hierboven heeft vermeld, de exacte locatie niet wordt vermeld.
Het is heel prijzenswaardig dat op onze website de locatie niet meer wordt vermeld, maar dat betekent dat de natuurgenieter die van de vogels wil genieten en wil zien wat voor bijzonders er her en der vliegt aangewezen is op websites die met deze problematiek minder moeite mee schijnen te hebben. De website van Avifauna Groningen wil ook mensen die bijzondere vogels willen zien service verlenen. Dat betekent ook dat je advies krijgt waar je kunt gaan kijken. Ik zou dat zelf nogal lullig vinden als de site dermate roomser is dan de paus dat die globale locaties niet meer worden prijsgeven.
Ikzelf was vandaag weer heel tevreden. Ik vond mijn eigen wegen naar Rome, dankzij de suggesties van de webmaster van http://www.avifaunagroningen.nl.
Binnenkort ziet u mijn plaatjes van de Pestvogel.
Ana
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Re: Waar zitten die Pestvogels precies?

Post by hdelange »

het staat ook al op de site van Dagblad van het Noorden

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/art ... n-Delfzijl

trouwens volgens laatste informatie gisteren waren de vogels gevlogen.
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Re: Waar zitten die Pestvogels precies?

Post by hdelange »

Hierbij nog twee krantenknipsels over de Pestvogels in Delfzijl uit de de Eemsbode en Eemslander van vandaag, met dank aan Rinus Dillerop.
pestvogelkrant1kl.jpg
pestvogelkrant1kl.jpg (293.31 KiB) Viewed 8857 times
pestvogelkrant2kl.jpg
pestvogelkrant2kl.jpg (205.26 KiB) Viewed 8857 times
bolp
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 4
Joined: 02 Apr 2009, 13:47

Re: Waar zitten die Pestvogels precies?

Post by bolp »

Ik heb even opgezocht waar ik de pestvogels kan vinden. Dat was niet zo moeilijk en daar heb je de Avifauna-site echt niet voor nodig :^o . Ik ga morgen kijken en hopelijk genieten.
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Re: Waar zitten die Pestvogels precies?

Post by anaburen »

Nee, helaas draagt de Avifauna-site op deze manier niet meer bij tot het kunnen genieten van bijzondere vogels.
In plaats daarvan klikken we gewoon even op een site waar de exacte locatie te vinden is en plaatsen we onze meldingen daar dan maar als het hier volgens enkelen niet moreel verantwoord is.
Eigenlijk zou ook de cartografie gecensureerd moeten worden. Want als Pestvogel wil je toch vooral vanuit een hoge berk op lijsterbessen foerageren.
Dan kan je het als gemeente Groningen toch niet maken om het met straatnamen als Berkenlaan en Lijsterbessenlaan rond te bazuinen.
Ze zijn er nu trouwens weg hoor.

Ana
Last edited by anaburen on 09 Nov 2010, 00:36, edited 3 times in total.
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Re: Waar zitten die Pestvogels precies?

Post by hdelange »

wat verder weg maar hier zitten ze ook en zijn niet echt schuw!

http://fair-isle.blogspot.com/2010/11/w ... lways.html
martijn
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 187
Joined: 23 Apr 2010, 21:38

Re: Waar zitten die Pestvogels precies?

Post by martijn »

Hoi,

Wat is er godsnaam aan de hand met die pestvogels? Zijn ze opeens heilig verklaard? Elk jaar zijn er pestvogels in Nederland, en wat maakt dit jaar zo speciaal dat ze er zijn. Ik snap die hele ophef niet. Opeens zijn er overal boeven en criminelen die achter pestvogels aanjagen. Ikzelf sluit al elke avond mijn huis en mijn tuin en mijn woonwijk af voor deze criminelen. Je moet er toch niet aan denken dat je oog in oog komt te staan met deze gemaskerde boefjes. Maar het schijnt dat ze vooral overdag toe slaan, juist als er tientallen vogelaars met hun camera's in de aanslag staan. Ik zou zeggen "een perfect moment om criminelen te fotograferen.

Groet Martijn Bakker
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests