Zondag, zeetrek Ameland.

hier kunt u oproepen, mededelingen, excursies, lezingen van anderen(derden) plaatsen.

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
mbot
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 113
Joined: 13 Dec 2002, 00:00
Location: Zuidhorn
Contact:

Zondag, zeetrek Ameland.

Post by mbot »

Aanstaande zondag (7 oktober) lijkt een mooie dag te worden om over zee te kijken: droog, zelfs wat zon en een noordwesten wind kracht vijf. Ameland is in het noorden van Nederland "the place to be", maar heeft een nadeel: de eerste boot gaat pas om 9.30 uur, waardoor je de eerste/beste uren mist. Twee weken geleden hebben we voor het eerst gebruik gemaakt van de watertaxi. Voor 25 euro p.p. bij vier of meer deelnemers sta je binnen een kwartier aan de andere kant van de Waddenzee, kun je vertrekken wanneer je wilt en kun je terug met de "gewone" boot wanneer het je schikt. Het was perfect, en het leverde een lange lijst aan mooie soorten op (Vorkstaartmeeuw, alle jagers, Vaal Stormvogeltjes, Grauwe- en Noordse Pijlstormvogels, Noordse Stormvogels, Jan-van-Genten, Alken, Zeekoeten, Roodkeelduikers en meer), en het grootste deel van de vogels vloog voor 10.30 uur, het tijdstip waarop je normaal zou aankomen met de eerste boot.
Mijn vraag: zijn er hier wellicht mensen die het leuk zouden vinden om zondag mee te gaan naar Ameland en een ongetwijfeld mooi palet aan zeevogelsoorten te gaan zien? Wanneer we met meer dan vier zijn, kunnen we de watertaxi laten komen. Ik heb inmiddels ruime ervaring aan zee, en ben uiteraard bereid om mensen met wat minder ervaring te helpen met determineren en aanwijzen. Een telescoop en warme kleding is aan te raden (lunchen kan evt bij het strandpaviljoen in Buren, waar we gaan zitten), we zullen rond 7.15 uur vertrekken vanaf Holwerd, het tijdstip van terugkeer kan iedereen zelf bepalen, en, erg belangrijk, e.e.a. is onder voorbehoud van weersvoorspellingen en beschikbaarheid van de watertaxi (bij draaiende of afzwakkende wind heeft het niet veel zin).
Mocht je interesse hebben, mail me dan voor morgenavond (m.bot at noorderpoort.nl, at=@), dan zal ik kijken of er wat te regelen is. Er kunnen met mij drie mensen meerijden vanuit Zuidhorn (of evt. Groningen).
Erik Dijkstra
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1
Joined: 10 Jan 2012, 23:46

Re: Zondag, zeetrek Ameland.

Post by Erik Dijkstra »

Hallo Martijn,

Ik heb je eind van de middag een mail gestuurd. Mogelijk voor jou net te laat. Mocht je hem niet hebben ontvangen, stuur me dan even een mail op e.dijkstra@hotmail.com

Dank!
User avatar
mbot
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 113
Joined: 13 Dec 2002, 00:00
Location: Zuidhorn
Contact:

Re: Zondag, zeetrek Ameland.

Post by mbot »

Ik heb wat mails verstuurd. Morgenochtend/begin van de middag meer nieuws. Mochten er alsnog mensen mee willen, mail me voor morgenochtend elf uur. Voorspellingen zijn nog steeds prettig voor leuke soorten!
User avatar
mbot
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 113
Joined: 13 Dec 2002, 00:00
Location: Zuidhorn
Contact:

Re: Zondag, zeetrek Ameland.

Post by mbot »

Watertaxi is geboekt en vertrekt morgen om 7.00 uur vanaf de pier van Holwerd. We verzamelen voor de ingang van het gebouw. De boot is nog niet vol, dus mocht je last-minute nog mee willen, dan kan dat nog steeds. Een mailtje of belletje (06 20423772) naar mij is dan wel handig.
User avatar
mbot
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 113
Joined: 13 Dec 2002, 00:00
Location: Zuidhorn
Contact:

Re: Zondag, zeetrek Ameland.

Post by mbot »

Locked

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 48 guests