Oehoe Lauwersmeer mag blijven !

Hier kunt u met uw onbekende foto's terecht en komen vragen te staan met betrekking tot onbekende en of moeilijk te determineren vogels!

Moderator: hdelange

Locked
martijn
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 187
Joined: 23 Apr 2010, 21:38

Re: Oehoe Lauwersmeer mag blijven !

Post by martijn »

Ik heb de reportage gezien op 1 vandaag over de oehoe. Als de kranten al vol staan over een oehoe die mensen aanvalt had ik toch wel wat meer juiste informatie willen horen. Er werd in de reportage gezegd dat een oehoe die ontsnapt uit gevangenis al heel snel weer verwilderd. Dit zou voor de helft wel kloppen, maar de zogenaamde aanvallen op mensen is dus duidelijk een assosiatie met mensen die voeren. Je zag in de reportage de "voormalige eigenaar" een rat in de kooi gooien. Het bij sommige mensen zogenaamde aggressieve gedrag is niets meer dan een mens assosieren met voedsel. Dit gedrag zien wij ook bij meeuwen en eenden. Zodra wij met een broodzakje in het plantsoen staan zijn de meeuwen er vaak al eerder als de eenden. Helaas weer een gedrag dat niet natuurlijk is en waar de vogel weer voor moet boeten........altans bijna dan.

Martijn.
User avatar
Aart
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 537
Joined: 08 Jan 2003, 00:00
Location: Groningen

Re: Oehoe Lauwersmeer mag blijven !

Post by Aart »

Hoi Martijn,

Ik had begrepen dat die man die was aangevallen een Oehoe imiteerde. Ook bij Bosuil en bij Oeraluil moet je dat absoluut niet doen!
Op een camping in Frankrijk deed ik voor de grap eens de roep van een Bosuil. Toen de uil direct daarop over de hoofden van de aanwezigen scheerde, ben ik daar maar snel mee gestopt.

Gr. Aart
Locked

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 33 guests