Visdief?

Hier kunt u met uw onbekende foto's terecht en komen vragen te staan met betrekking tot onbekende en of moeilijk te determineren vogels!

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
LucieRiekie
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 31
Joined: 13 Aug 2013, 16:15
Location: Groningen

Visdief?

Post by LucieRiekie »

Hallo mensen,

Ik heb denk ik een visdief op de foto maar vond hem op de 1 of andere manier er anders uitzien en ook anders klinken maar dat kan aan mij liggen. Het zijn geen fraaie foto's maar het gaat me om de soorten leren herkennen. Wie kan me helpen? Een visdief heeft toch een gevorkte staart of ben ik nou gek?

Groet,
Lucie.

(afbeeldingen komen er weer aan moet ze beetje aanpassen)
Last edited by LucieRiekie on 09 Sep 2013, 16:05, edited 1 time in total.
jhvenema
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 447
Joined: 09 May 2009, 22:42

Re: Visdief?

Post by jhvenema »

Nee Lucie. Dit is een Reuzenstern.
Wederom leuke waarneming en foto's.
Je bent lekker bezig!
Gr. Jan Henk.
User avatar
LucieRiekie
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 31
Joined: 13 Aug 2013, 16:15
Location: Groningen

Re: Visdief?

Post by LucieRiekie »

Hoi Henk,

Dank u :) Ik was eigenlijk op zoek naar de witwangstern LOL
En ja ik ben een zeer fanatieke beginner :D

Groet,
Lucie.
jhvenema
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 447
Joined: 09 May 2009, 22:42

Re: Visdief?

Post by jhvenema »

Lucie,

De Witwangsternen lijken nu te zijn vertrokken. Ik zie nog maar 2 waarnemingen van ieder 1 ex. in september. Ook vorig jaar waren ze begin september uit de Zuidlaardermeerpolders verdwenen.
Dus maar even wachten tot volgend jaar.... ze zullen dan toch wel weer komen?
Ik kan je van harte de ANWB vogelgids van Europa aanbevelen. Daar kun je eerst prima mee uit de voeten en je kan 'm nog vrij makkelijk meenemen ook op je vogelexcursies.
Succes en veel LOL met het vogelen en de determinatie: er breken weer mooie tijden aan met de najaarstrek!
Gr. JH.
User avatar
LucieRiekie
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 31
Joined: 13 Aug 2013, 16:15
Location: Groningen

Re: Visdief?

Post by LucieRiekie »

Bedankt voor de update over de witwangstern JH en ja ik verheug me ook op de najaarstrek weet dat de zwermen goudplevieren bij de Koningslaagte te vinden zijn. verder weet ik nog niet echt de plekken wat dat betreft. Zwermen spreeuwen wil ik ook erg graag zien maar dat lijkt me niet moeilijk te vinden. Waar kan ik eigenlijk info over de hot spots wat dat soort gebeurtenissen betreft vinden op dit forum? En ik heb het handboek Vogels van Nederland Geschreven door Luc Hoogenstein en Ger Meesters en ik merk inderdaad dat ik die iets te snel heb aangeschaft :(. Dus bedankt voor de tip over die andere gids JH (Johan?)

Nou dan rest de zeearend nog want die vliegt nog wel rond in dat gebied had ik begrepen!
Ga ik vandaag proberen te spotten.
Staat de meeuw trouwens op het menu van de bruine kiekendief? Ik heb foto's van een vogel die opvliegt nadat ik hem betrapt had op het verorberen van een meeuw in het riet. De veren op het pad trokken mijn aandacht en zo stond ik op 1 meter afstand van de rietkraag waar die roofvogel met een harde krijs uit opvloog.
Ik kan de foto's wel plaatsten maar ze zijn echt erg onduidelijk. Ik zie alleen geen 5 handpennen maar 4?
Ik kijk nog wel even of ik ze wel of niet hier plaats.
Ik weet niet of er wat te determineren valt namelijk.

Groet,
Lucie.

P.S. Ik zie het nu pas JH is natuurlijk Jan Henk! Hahaha
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests