Is dit een visarend?

Hier kunt u met uw onbekende foto's terecht en komen vragen te staan met betrekking tot onbekende en of moeilijk te determineren vogels!

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
moniqueirene
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 19
Joined: 22 Jun 2006, 23:00

Is dit een visarend?

Post by moniqueirene »

Afgelopen vrijdag zag ik deze vogel boven het Oldambtmeer (in Blauwestad). Nou las ik gisteren ergens dat er daar een visarend was gezien. Kan iemand mij meer vertellen over de vogel (het is op beide foto's dezelfde vogel)? Helaas vloog hij ver weg, maar misschien kan iemand er iets van maken.

Groetjes,
Monique Tepper
Attachments
IMG_4546(0) .JPG
IMG_4546(0) .JPG (190.48 KiB) Viewed 6763 times
IMG_4546(1) .JPG
IMG_4546(1) .JPG (100.63 KiB) Viewed 6763 times
User avatar
moniqueirene
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 19
Joined: 22 Jun 2006, 23:00

Re: Is dit een visarend?

Post by moniqueirene »

Jammer, de bruine kiekendief had ik al op de foto. Toch herken ik er niets in als ik mijn vogelgids (ANWB) kijk, maar dat gebeurt wel vaker. Dat van die staart klopt inderdaad, daarom twijfelde ik ook. Maar waarschijnlijk won mijn verlangen naar een nieuwe soort het van mijn (duidelijk beperkte) kennis. Op ongeveer dezelfde plek had ik een kwartier daarvoor wel een paartje kiekedieven gezien en toch meende ik dat dit een andere vogel was.
Vanavond ga ik weer naar het Oldambtmeer, dus maar hopen dat ik de visarend dan wel spot.

In elk geval bedankt voor je reactie.

Groetjes, Monique
randomeda
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 99
Joined: 20 Apr 2011, 22:38

Re: Is dit een visarend?

Post by randomeda »

Hoi Monique,

Inderdaad vrouw bruine kiek. Maar ik begrijp je wens voor een mooie nieuwe soort, tis goed dat je toch zo kritisch bent om het even over het forum te gooien. Zo zag ik op de 2de maasvlakte iemand die zo graag de arendbuizerd wou zien dat ie een gewone buizerd ervoor aanzag. Hij blij, maar het klopte niet! Maar dat was aan dovemansoren. Nu heb ik niet heel veel visarenden gezien, maar wat ik interessant vond was hoezeer ze er uitzien als meeuwen (klikt gek, maar is echt zo!). Mocht je dus gaan "jagen" op een visarend: ga plaatjes schieten als je een vreemde meeuw ziet.

groet
User avatar
moniqueirene
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 19
Joined: 22 Jun 2006, 23:00

Re: Is dit een visarend?

Post by moniqueirene »

Wauw zeg, dat is een hele goeie tip. Ik ben er net nog even geweest (bij het Oldambtmeer) en heb veel soorten vogels gezien en gefotografeerd, maar de meeuwen heb ik links laten liggen, want daar heb ik helemaal geen verstand van. Heb de hoop al opgegeven dat het nog komt, maar nu ik dit hoor...moet ik ze in elk geval toch maar goed bekijken en op de foto zetten. Ik woon er vlakbij, dus reden genoeg om er nog vaak heen te gaan.

Dank je wel,
Monique
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests