Foto's Waterspreeuw 2000

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Elzo
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 11
Joined: 23 May 2003, 23:00
Contact:

Foto's Waterspreeuw 2000

Post by Elzo »

Hallo,

Waarschijnlijk zullen er meer mensen zijn zoals ik die niet zelf fotograferen maar wel graag foto's verzamelen van vogels, en dan zijn foto's van vogels die je zelf gezien hebt nog veel leuker natuurlijk!
Zo ben ik nog op zoek naar foto's van de Waterspreeuw die op 21 maart 2000 aan de Helperzoom in Groningen zat. Ik heb toen behalve de vogel ook veel fotografen gezien, is er iemand die mij aan een foto's kan helpen? Alvast bedankt!

Elzo
User avatar
reneoosterhuis
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 101
Joined: 25 Nov 2002, 00:00

Post by reneoosterhuis »

Beste Elzo, e.a.,

Helaas kan ik je niet helpen aan een foto de waterspreeuw.
Ik heb wel een tip. Ik zag afgelopen vrijdag in de dierentuin in Emmen een waterspreeuw in het verblijf van de kodiakberen. De dagen erna is de vogel ook nog gezien. De vogel is niet schuw en daardoor makkelijk te benaderen en dus ook mooi op de foto te zetten. Ik zag hem zelf op een meter of drie afstand maar had helaas geen camera bij me.

Groeten Rene
User avatar
Elzo
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 11
Joined: 23 May 2003, 23:00
Contact:

Post by Elzo »

Hallo Rene,

Het was juist die Waterspreeuw van Emmen die me triggerde: die van de Helperzoom was de eerste en enige die ik in Nederland gezien heb.
Ik heb inmiddels een hele mooie foto gekregen van Johan de Jong, Johan, nogmaals bedankt!

Elzo
User avatar
mbot
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 113
Joined: 13 Dec 2002, 00:00
Location: Zuidhorn
Contact:

Post by mbot »

Dag,

Even aansluitend op wat Rene schreef: mocht iemand een deze koude dagen een (gezinsvriendelijke en toch) leuke vogelbestemming zoeken: Dierenpark Emmen is de moeite waard. De waterspreeuw laat zich werkelijk geweldig zien in het luligste stukje water van het hele park, bij de stokstaartjes. Toen ik er stond zwom de vogel onder mij langs en fourageerde op enkele meters. Ook zong de vogel enkele minuten. Als je de entreeprijs er voor over hebt is het een unieke mogelijkheid om de soort van heel dichtbij en met alle gedragingen te zien.
Ik heb zonder grote lenzen, gewoon met mijn digitale toestelletje, enkele aardige foto's kunnen maken.

Zie: www.martijnbot.photosite.com

Groet,

Martijn
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests